we worden WEER geneukt door EA games (lijst updated)

Door himlims_ op woensdag 5 januari 2011 15:34 - Reacties (56)
Categorie: [Root]Games, Views: 18.464

Leuk he, die suprise kado's en pakketjes van sinterklaas en de kerstman. Balen voor je als je een (budget) EA game hebt gekregen.

De idioten flikken 't verdomme weer; games die nog geen 2-3jr op de markt zijn de online functionaliteit doen vervallen.

Jammer als je graag games tegen vrienden speelt, jammer als je nog trophies/achievement wilde halen voor deze games, en jammer dat je december kado's niet meer speelbaar zijn.

http://tweakers.net/ext/f/7ebkVJFTX4E1Nb4Lueu2hBS2/full.png

Vorig jaar gaf EA te kennen hier in de toekomst beter rekening mee te houden. Nou jongen we zien het!!! Afspraken en beloftes van EA games zijn net zo standvast als de 65jr leeftijdgrens bij de PVV.

Ik had al een :r hekel aan EA games;
• Vorig jaar haalden zij actuele game servers offline
• EA en DRM-faalen
• Ze zijn helemaal geil van micro-kredieten
• Brengen games uit, en binnen 1mnd durven ze met betaalde DLC op de proppen te komen
• Zelfs een koe van 10jr wordt niet zo hard gemolken als hun game
• Vouchers voor additionele content - waardoor je game 2e hands niet meer interresant is.
Niet meer online speelbaar per
11 januari 2011:
•The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II voor Xbox 360
•The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II The Rise of the Witch-king voor Xbox 360

17 januari 2011:
•The Sims Carnival

8 februari 2011:
•FIFA 07 voor Xbox 360
•FIFA 08 voor PlayStation Portable, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360 en Wii
•FIFA 09 voor PC, PlayStation Portable, PlayStation 3, Xbox 360 en Wii
•FIFA 09 Ultimate Team voor PlayStation 3 en Xbox 360
•FIFA Street 3 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•FIFA Manager 10 voor PC
•Fight Night Round 3 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•Madden 09 voor PlayStation Portable, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360 en Wii
•Madden 10 voor PlayStation Portable, PlayStation 2 en Wii
•NBA LIVE 08 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NBA LIVE 09 voor PlayStation 3, Xbox 360 en Wii
•NCAA Basketball 08 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NCAA Basketball 09 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NCAA Football 07 voor Xbox 360
•NCAA Football 08 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NCAA Football 09 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NCAA Football 10 voor PlayStation 2
•NFL Head Coach 09 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NHL 08 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•NHL 09 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•Tiger Woods PGA TOUR 09 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•UEFA EURO 2008 voor PlayStation 3 en Xbox 360
•2010 FIFA World Cup voor PlayStation Portable en Wii
•2010 FIFA World Cup Demo voor PlayStation 3 en Xbox 360

1 maart 2011:
•Tiger Woods PGA TOUR 09 voor Nintendo Wii

Krijgen wij een alternatief van EA games? Kunnen wij deze games LANNEN? Kunnen wij zelf een (dedicated) server hosten?? Wordt er een p2p optie in gepatched?? Wordt je bij aankoop gewaarschuwd bij dit soort games "let op beperkt houdbaar"? NEEJ!!!!

Doe jezelf een plezier en heb 1 voornemen voor 2011: koop geen EA-games

:w
himlims_

Rate my blog:
"Bedankt voor jouw aandacht, toch wil ik nog 1 laatste klik van je?"
http://codecaster.nl/got/rmb/star1.gifhttp://codecaster.nl/got/rmb/star2.gifhttp://codecaster.nl/got/rmb/star3.gifhttp://codecaster.nl/got/rmb/star4.gifhttp://codecaster.nl/got/rmb/star5.gifhttp://codecaster.nl/got/rmb/stats.gif

Credits:
CodeCaster voor zijn script rate-my-blog http://tweakers.net/ext/f/xUahWoxfwGc8lMY1sCKbWeGw/full.gif
Wiethoofd voor de UBB-hulp

Volgende: Hoe Hyves de aantallen behoud - *update* 01-'11 Hoe Hyves de aantallen behoud - *update*
Volgende: Neuke of Lara? *poll update* 11-'10 Neuke of Lara? *poll update*

Reacties


Door Tweakers user woekele, woensdag 5 januari 2011 15:39

Boycotten? Ik dacht dat DDOS'en de nieuwe vorm van protest was in Nederland :P

Door Tweakers user masauri, woensdag 5 januari 2011 15:43

is misschien de volgende stap die ondernomen word ja.

Door Tweakers user Gropah, woensdag 5 januari 2011 15:44

Nu vraag ik mij af, welke game heb jij gekregen?

Door Tweakers user himlims_, woensdag 5 januari 2011 15:45

Guussieboy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:44:
Nu vraag ik mij af, welke game heb jij gekregen?
ik geen, mensen weten dat ik :r op EA games

BFBC2 is de enige EA game in mijn collectie - met tegenzin gekocht - maar is stiekem best toffe game :X (ssssssssst)

[Reactie gewijzigd op woensdag 5 januari 2011 15:46]


Door Tweakers user YopY, woensdag 5 januari 2011 15:45

Puur uit nieuwsgierigheid zou ik wel eens willen weten hoeveel mensen nog regelmatig (= in de afgelopen maand?) die spellen online spelen. Het zijn wel (met uitzondering van LotR) de jaarlijkse massaproductiesportspellen die EA elk jaar weer opbrengt uit te kotsen, en kan me daarbij niet voorstellen dat daar grote online communities achter zitten. Maar daar kan ik me in vergissen, natuurlijk.

En ja, DDOS de servers van spellen die EA nog wel online heeft, dan merken ze het wel :+.

(BFBC2 niet pl0x, die speel ik)

Door Tweakers user Tsurany, woensdag 5 januari 2011 15:45

Oh, was even bang dat het om kwaliteitsgames zou gaan. Deze mogen ze van mij per direct wel offline halen.

Door Tweakers user chucky, woensdag 5 januari 2011 15:46

Helemaal eens! Ik kan Diablo 2 ook nogsteeds online spelen! Nu is dat natuurlijk een ander verhaal omdat het zo'n immens populair spel is geweest, maar na 2 jaartjes de servers onderuit? Dat mag imho dan ALLEEN als het mogelijk is voor mensen om zelf LAN / Internet servers te starten... Dus niet bij spellen waarbij je persť moet authenticeren tegen online servers van de uitgever.

Ik koop zelf best veel bij Valve / Steam (vooral met de laatste holiday sale), als Steam na 2 jaar de servers eruit trekt (en er zijn geen andere multiplayer opties), dan ben ik ook op z'n zachtst gezegd niet blij!

[Reactie gewijzigd op woensdag 5 januari 2011 15:47]


Door Tweakers user Ubernerd, woensdag 5 januari 2011 15:47

Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:45:
Oh, was even bang dat het om kwaliteitsgames zou gaan. Deze mogen ze van mij per direct wel offline halen.
Het gaat om het principe, niet of jij het nou wel/niet leuke games vindt. :/

Door Tweakers user Tsurany, woensdag 5 januari 2011 15:49

Ubernerd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:47:
[...]


Het gaat om het principe, niet of jij het nou wel/niet leuke games vindt. :/
Het principe van oude crap offline halen? Dat steun ik wel.


Door Tweakers user BeerenburgCola, woensdag 5 januari 2011 15:52

Het valt mij op dat het meerendeel '09 spellen zijn.
Dus alweer verouderd toch ? }>

Ze willen natuurlijk dat je de '10 en straks de '11 versie speelt.

Door Tweakers user baxic, woensdag 5 januari 2011 15:52

@woekele
ddos is niet echt nederlands ofzo .

@Blog
opzich snap ik waar je vandaan komt.
maar je moet wel begrijpen dat die games al 2 -5 jaar op de markt liggen.
en meesten niet meer in de winkel te krijgen zijn.
en dat het van die jaarlijkse games zijn je weet wel 08 09 10 ect.
ze willen natuurlijk hun recente games meer ondersteunen en verliezen waarschijnlijk meer geld aan de servers van die oude games dan ze zouden willen. dus dan is het simpel plug er uit en nieuwe game server in de plaats.
daarnaast kan je nog steeds trophys en achievments verdienen ook al is de online support weg. en als je zo graag games met je vrienden speelt koop je toch gewoon de wat nieuwer versie. die in meeste situaties veel beter zijn dan hun voorganger.

en boycotten vind ik onnodig en eigenlijk gewoon heel zielig. de games zijn toch goed ?
goed genoeg iniedergeval dat jij ze online wil spelen.

Door Tweakers user ChojinZ, woensdag 5 januari 2011 15:58

Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:49:
[...]

Het principe van oude crap offline halen? Dat steun ik wel.
Hmmm,.... laat ze dan meteen beginnen met jouw internetverbinding... :+

OVerigens ben ik de laatste tijd wel te spreken over EA en dat komt met name door BFBC2. Waar je bij COD moet betalen voor extra maps en je een spel krijgt wat zo onstabiel is als de pleuris, krijg je bij BFBC wel gratis maps en een stabiel spel.

Door Tweakers user i-chat, woensdag 5 januari 2011 16:01

Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:45:
Oh, was even bang dat het om kwaliteitsgames zou gaan. Deze mogen ze van mij per direct wel offline halen.
wat een onzin, dus omdat jij ...... f*cking egoische opmerking als je het mij niet vraagt (en als je het wel vraagt ook).

ik denkt dat de blogger compleet terecht ageeert tegen deze toko. want er zijn ook massa's mensen die geen geld hebben voor dure games en dus na een jaartje die games uit de 10% korting bak halen. - mogen zijn dan na 2 dagen ineens niet meer spelen?

dat EA geen geld meer wil besteden aan die games ok, maar post dan een patch om lan games mogelijk te maken het lijkt me voor een toko als EA helemaal niet moeilijk om een uniforme gameserver te bouwen waar al dit soort spellen kunnen werken zodra de officiele tijd erop zit.

en anders moeten we maar eens gaan kijken of het met cracks en hacks te doen is, maar dan voortaan wel bij nieuwe games gelijk doen, zodat EA niets meer kan verdienen aan hun microcredits (net zoals je onofficiele wow servers hebt).

Door Tweakers user DaniŽlWW2, woensdag 5 januari 2011 16:02

Weet je, als ik elk bedrijf ga boycotten dat ik niet mag dan kan ik alleen nog maar CiV en CoH spelen. :+

Door Tweakers user baxic, woensdag 5 januari 2011 16:14

heel boycotten is zielig en werkt toch niet.

Door Tweakers user i-chat, woensdag 5 januari 2011 16:26

baxic schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:14:
heel boycotten is zielig en werkt toch niet.
heb je helemaal gelijk in maar als we ze zouden DDoS, begin je ook weer te schelden, dat hebben we bij visa (sorry anon, ik had eigenlijk mee moeten doen, volgende keer misschien) wel gezien dus wat wil je dan.

op de illegale manier vind je het niks, op de legale manier vind je het slap, - dus dan maar gewoon lekker in kont laten nemen? - makke schapen hebben we tenslotte nog nie genoeg...

en EA maar zingen

Door Tweakers user ArienNL, woensdag 5 januari 2011 16:35

EA is allang niet meer de ergste publisher.

Ubisoft heeft veel ergere DRM
Capcom is de koning van de day one DLC
Activision...tja waar kan ik beginnen.. guitar hero uitgemolken, tony hawk uitgemolken, CoD mappacks voor 15 euro en een zooi developers de das omdraaien. Activision is verreweg de ergste publisher op dit moment.

Door Tweakers user Punkie, woensdag 5 januari 2011 16:36

Tegenwoordig (ja ik dacht toch dat dit vroeger echt beter was) zijn veel games "gehandicapt" of zijn er mechanismen die je game ervaring kunnen beÔnvloeden. Van ingame reclame, over geen eigen servers naar microtransacties tot een verplichte internetconnectie. Maar deze problemen worden zelden aangehaald door de uitgevers of hun schoothondjes pers.

Een website/wiki welke die informatie verzameld zou zeer nuttig zijn.

Door Tweakers user Tsurany, woensdag 5 januari 2011 16:43

i-chat schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:01:
[...]


wat een onzin, dus omdat jij ...... f*cking egoische opmerking als je het mij niet vraagt (en als je het wel vraagt ook).
Nee niet omdat ik... omdat het oude kut games zijn. Dat zijn twee feiten, er zijn al (meerdere) nieuwe versies en de games zijn gewoon werkelijk kut.

Door Tweakers user Sgreehder, woensdag 5 januari 2011 16:44

Tja, heel vervelend, maar wel het risico wat je neemt met DRM en de afwezigheid van eigen servers. EA maakt het het je toch eigenlijk heel makkelijk, dit is iets wat ze al jaren consequent doen.

Het is mij ook een raadsel waarom het merendeel van deze 'games' uberhaupt aftrek vind.

Door Tweakers user Bastard, woensdag 5 januari 2011 16:48

Heel keurig is het niet, maar ik zie het probleem niet zo, fifa 10 kost nu zo ongeveer 10 euro en dan kun je weer een jaar genieten van een crashende playstation en veel gillende kinderen door je speakers (of je kunt fifa 11 voor de pc kopen en er achter komen dat dat eigenlijk fifa 10 van de console is met een andere intro). Andere games van het lijstje heb ik geen ervaring mee, maar waarschijnlijk is daar ook een opvolger van te koop voor een tientje, het zijn niet echt klassiekers ofzo.
Als je de games echt zo vaak speelt dat je dit erg vindt had je al lang een tientje uitgegeven om de nieuwere versie op de kop te tikken.
Naar mijn mening zijn er wel ergere dingen uitgehaald door de verschillende publishers.

[Reactie gewijzigd op woensdag 5 januari 2011 16:49]


Door Tweakers user ChojinZ, woensdag 5 januari 2011 16:52

Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:43:
[...]

Nee niet omdat ik... omdat het oude kut games zijn. Dat zijn twee feiten, er zijn al (meerdere) nieuwe versies en de games zijn gewoon werkelijk kut.
Dat je de spellen niet leuk vind kan ik begrijpen (ik vind het zelf ook meuk) maar doe alsjeblieft niet alsof jouw MENING een feit is. Das gewoon dom uit je nek lullen en laten blijken dat je maar wat roept...

Door Tweakers user OruBLMsFrl, woensdag 5 januari 2011 16:58

Ik snap er ook maar weinig van. Wat kost een virtuele machine die iedere dag een paar games van een ...07 of ...08 spel host je nou helemaal? Bovendien kun je naarmate de popupaliteit afneemt steeds meer van dat soort gameservers op een fysieke server plaatsen, zodat de maandelijkse kosten dalen met de populariteit. De kosten zie ik dus echt niet, wat is nu een paar honderd euro per maand voor zo'n hele grote uitgever?

Als er nog zoveel spelers op zitten dat je meer kosten maakt dan dat vind ik het niet ethisch om te stoppen met de server, als ze de stekker eruit trekken op een moment dat er vele duizenden gamers gedupeerd worden dan moet zoiets vooraf inderdaad duidelijk op de doos vermeld worden. Beter lijkt me een mogelijkheid als LAN of direct connect om te kunnen gamen, als je als bedrijf toch niet helemaal achter de gameservers staat, doe het dan maar niet.

Door Tweakers user mrc4nl, woensdag 5 januari 2011 17:02

hoezo negatief :P
en je taalgebruik is ook niet een van de beleefdste.

maar ik ben het met Tsurany eens:
het zijn gewoon waardeloze spellen.
9 van de tien gaan over sport, en dat soort games krijgen veelal ieder jaar een nieuwe versie.
en sport games zijn stom. ga maar lekker golfen op de WII, heb je nog een beetje realiteitsgevoel.

en wat goed is , dat blijft. veele goede games (shooters,etc.) zullen langere online ondersteunig krijgen, ook omdat het lang duurt voor je een nieuwe game/opvolger hebt gemaakt die natuurlijk het vorige spel overtreft.

voorbeeld:
immers ik speel nog steeds bf2 online.
en die is al meer dan 5 jaar oud.
de laatste patch kwam uit in 2009.(1.51)

en is het nou echt zo erg dat je niet meer online kan?
ben in bezit van burnout paradise&mercenaries2,(ok, geen topgames)
en die speel ik gewoon offline. ben zelfs nooit online geweest.

Door Tweakers user i-chat, woensdag 5 januari 2011 17:14

mrc4nl, - over smaak valt (niet) te twisten, dus laten we dat vooral maar niet doen,
feit blijft is dat heel wat van dit soort games in de 10euro bak lagen deze kerst. dus is het prima mogelijk om zo'n game net te hebben ontdekt/gekocht.

dan is een doodsteek aan zo'n game wat mij betreft grenzend aan het verkopen van een kapot product met voorbedachte kennis... en dat grenst dus aan het onwettige..

Door Tweakers user Spetsnaz, woensdag 5 januari 2011 17:25

Ik boycot EA al jaren, heb me oude EA games de vuilnisbak in gegooid en koop sowieso niks meer van hun, zouden meer mensen moeten doen, misschien dat ze dan eens gaan nadenken over hun klantgerichtheid en kwaliteit van de games die ze maken.

Kijk bijvoorbeeld naar Fifa, met Fifa 2000 speel je bijna dezelfde game als Fifa 11. En verder natuurlijk alle bedrijven die ze hebben kapot gemaakt, westwood, bullfrog, etc.

[Reactie gewijzigd op woensdag 5 januari 2011 17:28]


Door Tweakers user SanderL, woensdag 5 januari 2011 17:53

Allemaal sportsgames... Ze zijn ook niet zo populair als andere, maar je hebt gelijk: er zou sowieso LAN en P2P-support moeten inzitten.

Toch zal ik dit jaar(?) nog eens EA moeten plezieren: Battlefield 3.

Door Tweakers user postbus51, woensdag 5 januari 2011 18:02

Beter niet ik HERHAAL niet KOPEN maar lekker via de USENET of P2P binnenhalen
mss dat de snoodaard bij EA het plaatselijke kantoor op de zuidpool mag bedienen
Dit natuurlijk is wel tegen de wet maar goed DDos oproepen doen is erger daar je de andere op de servers benadeeld niet EA want die kunnen dan roepen Hee weer die F***** (footballing) Hollanders (sry utr,bra,ovl,frl,grg,zee,lim,flevo)
Maar door vooral de Seeder tebedanken voor alweer een ACTIE tegen gameFUNrobbery
EA gang komen zij (EA dus) mss weer in gareel met ons Gammoptics

Door Tweakers user Xynergy, woensdag 5 januari 2011 18:19

ChojinZ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:58:
[...]
Waar je bij COD moet betalen voor extra maps en je een spel krijgt wat zo onstabiel is als de pleuris, krijg je bij BFBC wel gratis maps en een stabiel spel.
HAHA.

Die neem je terug, hoor.

BC2 crashte em als de tering, zelfs de closed bŤta was stabieler. Unmodded CoD games zijn hier nog NOOIT gecrashed, hoor. Het heeft verdorie een jaar geduurd eer BC2 over een werkende server browser beschikte, go figure.

Door Tweakers user Voxyn, woensdag 5 januari 2011 18:30

Xynergy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:19:
[...]


HAHA.

Die neem je terug, hoor.

BC2 crashte em als de tering, zelfs de closed bŤta was stabieler. Unmodded CoD games zijn hier nog NOOIT gecrashed, hoor. Het heeft verdorie een jaar geduurd eer BC2 over een werkende server browser beschikte, go figure.
het spel is nog maar 10 maanden uit hoe kan het dan een jaar geduurd voordat er een werkende server browser was :P maar je hebt gelijk het duurde zeker 2 maanden voordat die gefixed was, en het spel barst nu nog steeds van de slordigheetjes/fouten maar stabiel is het wel spel crashed amper.

Door Tweakers user ChojinZ, woensdag 5 januari 2011 19:49

Xynergy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:19:
[...]


HAHA.

Die neem je terug, hoor.

BC2 crashte em als de tering, zelfs de closed bŤta was stabieler. Unmodded CoD games zijn hier nog NOOIT gecrashed, hoor. Het heeft verdorie een jaar geduurd eer BC2 over een werkende server browser beschikte, go figure.
Lol, ik neem niets terug! :+

Ik wil niet beweren dat crashes niet voorkomen maar als je kijkt op de diverse fora's dan zie je dat de problemen bij COD vele malen groter zijn dan bij BC2.
COD heeft het zelfs voor elkaar gekregen om console's te laten crashen. Iets wat BC2 nooit voor elkaar heeft gekregen . ;)
Serverbrowser was in het begin idd ruk, maar wel vele malen beter dan het MW2 systeem.
En over de extra maps waar je flink voor moest betalen zullen we het maar niet hebben... :X

Door Tweakers user Woutoud, woensdag 5 januari 2011 19:59

"Bedankt voor jouw aandacht, toch wil ik nog 1 laatste klik van je?"

Dat vind ik een zeer vreemde vraag :S

Door Tweakers user Ramoonus, woensdag 5 januari 2011 20:04

woekele schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:39:
Boycotten? Ik dacht dat DDOS'en de nieuwe vorm van protest was in Nederland :P
dat is zo 2010

Door Tweakers user Tsurany, woensdag 5 januari 2011 20:15

Bas van der Doorn schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:58:
Ik snap er ook maar weinig van. Wat kost een virtuele machine die iedere dag een paar games van een ...07 of ...08 spel host je nou helemaal?
Het is niet even een virtuele machine aanzetten een klaar, dan denk je er echt veel te simpel over.

Door Tweakers user DoubleD79, woensdag 5 januari 2011 20:27

Terug naar je eigen lanservertje... zelfs Duke Nukem 3D laatst nog gespeeld tegen anderen :*) !

Door Tweakers user bonus, woensdag 5 januari 2011 21:17

Ik zeg dit nou al zo lang, maarja luisteren. Dat online is wel leuk maar zodra ze er niet genoeg geld meer mee verdienen hup de stekker eruit.
En jij blijft zitten met je gekockt online game wat eigenlijk vanaf dat moment gewoon waardeloos is. Daar had je vroeger met die oude games geen last van.
Ik zag (weeteven niet meer welk software huis dat zei) dat single player games dood waren en ze die dus ook niet meer zouden maken. Nee natuurlijk niet, want daar verdienen ze maar een keer aan. En gezien de hoeveelheid tijd die daar in zit is het niet rendabel. Plus het feit kopieren gaat dan een stuk makkelijker. Dankzij het online gebeuren heb je misschien wel een kopie, maar die is dan niet bruikbaar, dus eigen nutteloos....

Zie je hoe ze langzaam aan precies dat gene voorelkaar krijgen zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. Tuurlijk straks halen ze de DRM eraf, want dat helpt veel minder dan online blokkeren.

Ik zeg het al jaren, maar luisteren ho maar...

Door Tweakers user HyperMan, woensdag 5 januari 2011 21:25

EA spellen kopen is zo (FIFA RTWC) 1998

Door Tweakers user CoB, woensdag 5 januari 2011 22:27

CNC Red alert 3 wordt slecht ondersteund!~


Door Tweakers user Crazymonkey, woensdag 5 januari 2011 23:39

geen last van hoor...

Battlefield 1924: Werkt naar behoren
Battlefield 2: Werkt naar behoren
Battlefield 2142: Werkt naar behoren
Battlefield Bad Company 2: Werkt naar behoren
Crysis: Werkt naar behoren
Crysis Warhead: Werkt naar behoren
Need for speed: Werkt naar behoren
Sims 8)7 Werkt naar berhoren.

[Reactie gewijzigd op woensdag 5 januari 2011 23:39]


Door Tweakers user OruBLMsFrl, woensdag 5 januari 2011 23:43

Tsurany schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:15:
Het is niet even een virtuele machine aanzetten een klaar, dan denk je er echt veel te simpel over.
Je moet de gameserver configureren uiteraard, maar dat moet je in eerste instantie sowieso ook wel een aantal keer, tenminste vrijwel geen enkel spel heeft slechts 1 server in de maanden na introductie. Wat ik vooral wil zeggen is dat een gameserver voor een spel dat minder populair geworden is na introductie niet eens meer een eigen fysieke server nodig heeft, maar mogelijk met diverse andere minder bezochte gameservers als virtuele machines kan worden samengepakt op een fysieke machine. Het verhaal van sommige bedrijven dat gameservers voor die oude spellen veel geld kosten komt daarmee een beetje te vervallen naar mijn idee.

Door Tweakers user Nokian95dude, donderdag 6 januari 2011 03:21

woekele schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:39:
Boycotten? Ik dacht dat DDOS'en de nieuwe vorm van protest was in Nederland :P
Moet je vooral doen, zeker bij EA. Dan bereik je echt t tegenovergestelde.

Door Tweakers user jcvjcvjcvjcv, donderdag 6 januari 2011 06:16

Niet meer online speelbaar...?

Dat wil dus zeggen dat al deze games geen dedicated servers hadden om mee te beginnen?

Door Tweakers user densoN, donderdag 6 januari 2011 09:03

ArienNL schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:35:
EA is allang niet meer de ergste publisher.

Ubisoft heeft veel ergere DRM
Capcom is de koning van de day one DLC
Activision...tja waar kan ik beginnen.. guitar hero uitgemolken, tony hawk uitgemolken, CoD mappacks voor 15 euro en een zooi developers de das omdraaien. Activision is verreweg de ergste publisher op dit moment.
Daar wil ik aan toevoegen dat activision het in MW2 zelfs presteerde om dedicated servers eruit te slopen en in Black Ops enkel nog dedicated servers door een erkende host liet beheren (monopolie?). We worden van alle kanten genaaid door de game developers van nu. De vraag is: "Wie is er verantwoordelijk, de kip of het ei?", het verwijderen van de lan of het hosten van dedicated servers is namelijk ontstaan door de pirate scene.

Door Tweakers user Mattie112, donderdag 6 januari 2011 09:41

Wordt je bij aankoop gewaarschuwd bij dit soort games "let op beperkt houdbaar"? NEEJ!!!!
Jij leest zeker de EULA niet waarmee je akkoord moet gaan? Staat gewoon in dat EA zicht het recht behoud om na 30 dagen 'waarschuwing' de online-functionaliteit er uit te slopen.

note: dit is teminste zo bij 99% van de EA games die ik heb. Ik meen me te herinneren dat het bij een aantal games zelfs in de handleiding / op het hoesje stond

note2: even een voorbeeld: http://store.steampowered.com/app/47700/
EA MAY RETIRE ONLINE FEATURES AFTER 30 DAYS NOTICE POSTED ON WWW.EA.COM.
note3: dit wil btw niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Alleen dat ze al het recht hebben ;(

[Reactie gewijzigd op donderdag 6 januari 2011 09:41]


Door Tweakers user baxic, donderdag 6 januari 2011 09:48

Xynergy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:19:
[...]


HAHA.

Die neem je terug, hoor.

BC2 crashte em als de tering, zelfs de closed bŤta was stabieler. Unmodded CoD games zijn hier nog NOOIT gecrashed, hoor. Het heeft verdorie een jaar geduurd eer BC2 over een werkende server browser beschikte, go figure.
black ops?

Door Tweakers user chaozz, donderdag 6 januari 2011 10:07

Battlefield 1942 werkt nog steeds prima online en die game is uit 2002. De games die offline gaan zijn dus spellen die schijnbaar te weinig online worden gespeeld. De kwaliteitsgames blijven ze supporten.

Door Tweakers user ChojinZ, donderdag 6 januari 2011 11:10

densoN schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:03:
[...]

"Wie is er verantwoordelijk, de kip of het ei?", het verwijderen van de lan of het hosten van dedicated servers is namelijk ontstaan door de pirate scene.
En dat willen een hoop mensen nog weleens over het hoofd zien.
Zo gek vind ik het niet dat de dedicated servers verdwijnen. Als je kijkt hoe makkelijk het was om illegaal COD1,2 & 4 te spelen (of een server te hosten) dan is het alleen maar logisch dat ze de servers in eigen beheer hebben genomen.

Door Tweakers user baxic, donderdag 6 januari 2011 12:53

Krijgen wij een alternatief van EA games? Kunnen wij deze games LANNEN? Kunnen wij zelf een (dedicated) server hosten?? Wordt er een p2p optie in gepatched?? Wordt je bij aankoop gewaarschuwd bij dit soort games "let op beperkt houdbaar"? NEEJ!!!!

Doe jezelf een plezier en heb 1 voornemen voor 2011: koop geen EA-games
Ten eerste : er is wel een mogelijkheid die games te lannen als je een beetje met netwerken kan omgaan.

daarnaast: de waarschuwing zit er wel degelijk op.

de games gaan niets voor niets in de budget bak.
en de games die je opnoemt zijn gewoon kut en waarom zou je er geld op verliezen als je ze er ook gewoon uit kan trekken

Door dwt, donderdag 6 januari 2011 15:43

Tssk... alleen voetbalspellen, koop ik toch niet. Wie koopt dan ook voetbal spellen waarvan er ieder jaar weer een nieuwe uitkomt...
BF1942 sinds 2002: geen last
BF2 sinds 2005: geen last
BFBC2: geen last
vervaldatum: zolang er dedicated servers zijn, nooit
uitgebracht door: EA
ga zo door EA, ik wacht op Battlefield 3. :P

Door Tweakers user Stouten, donderdag 6 januari 2011 17:12

Waar maak je je in godsnaam druk om? ;)

Door Tweakers user BaRF, donderdag 6 januari 2011 20:26

jeeej voor battlefield :D EA rocks, hoe meer van die ouwe zut sportspellen offline gaan, hoe beter :P Meer bandwith voor LEUKE games :)

Door Tweakers user Paul - K, maandag 10 januari 2011 17:18

Ben het wel met je eens, biedt dan de community aan om een eigen master op te zetten.

Door Tweakers user Hakker, maandag 10 januari 2011 20:38

de 2kxx series is zowieso al beter qua sports games.
jeeej voor battlefield :D EA rocks, hoe meer van die ouwe zut sportspellen offline gaan, hoe beter :P Meer bandwith voor LEUKE games :)
Euhm zoveel bandbreedte vreten ze niet. Kan merken dat je zelf nooit een server gedraait heb. Daarnaast speel ik wel graag sports spellen maar heb ik geen zin om elk jaar een nieuwe te kopen voor een kleine grafische update en een nieuwe roster.

Zoveel moeite is het daarnaast niet om de dedicated software die ze draaiden vrij te geven.

Als laatste Baatlefield 3 en eigen dedicated servers.... gezien het huidige klimaat van servers acht ik de kans klein dat het er zal komen.

Door Tweakers user Trokken, donderdag 3 februari 2011 16:05

What?! Fifa 09 offline? Wat is EA een kut bedrijf. Van hun moet je zeker elk jaar de nieuwste Fifa kopen. BF BC 2 zal ook wel offline gaan als BF3 in de winkels ligt :(

Reageren is niet meer mogelijk